24 apr 2024

Riedel introduceert vernieuwde betaalbare en gezonde varianten vanAppelsientje, DubbelFrisss en CoolBest

Met nieuwe categorie houdt sapfabrikant fruitdranken betaalbaar!

EDE, 13 maart 2024 – Riedel, marktleider in fruitsappen in Nederland, komt met een volledig
vernieuwde visie op categorie en lanceert nieuwe proposities voor de merken Appelsientje,
DubbelFrisss en CoolBest. Het nieuwe assortiment bestaat uit innovatieve recepturen die zich
onderscheiden door volle ronde smaken met betaalbare consumentenprijzen en veelal lagere
calorieën. De vertrouwde 100% pure sappen van Riedel blijven vanzelfsprekend ook onderdeel van het assortiment.

De nu aangekondigde introducties zijn het sluitstuk van een operatie die een jaar geleden is
ingezet met als doel de categorie weer te laten groeien. “Wij zagen als marktleider de categorie
jaar na jaar dalen, onder meer door discussies over suiker, prijsstijgingen, inflatie en natuurlijk
de omstreden verhoging van de verbruiksbelasting die op 1 januari van dit jaar op sommige
dranken is ingevoerd. Daarom hebben we besloten om met de introductie van nieuwe,
verantwoorde proposities in te zetten op rigoureuze veranderingen”, zegt Bas Boswinkel,
algemeen directeur van Riedel.

Goed van smaak, betaalbaar en lager in calorieën
“We zijn erin geslaagd een aantal geweldige dranken aan ons assortiment toe te voegen die niet
alleen goed van smaak, maar ook verrassend betaalbaar en veelal lager in calorieën is”, aldus
Leonie Kortleve, commercieel directeur van Riedel. “Zo blijven onze producten bereikbaar voor
consumenten met een kleinere portemonnee zonder op smaak in te leveren.” Kortleve doelt
hiermee op de nu geïntroduceerde – met melkproducten bereide – fruitdranken. De nieuwe
receptuur van deze dranken bestaat uit fruitsap, bronwater en een deel zuivel. Dit levert een
volle en fruitige drink op die niet alleen ontzettend lekker is, maar ook minder calorieën bevat
dan puur sap en tegen een lagere prijs op het schap staat. Deze varianten zijn er voor de merken
Appelsientje, DubbelFrisss en CoolBest en verkrijgbaar in verschillende smaken.

Riedel heeft ervoor gekozen om het assortiment van de populaire merken Appelsientje,
DubbelFrisss en CoolBest zo snel mogelijk uit te breiden met de nieuwe varianten, waarbij de
vertrouwde producten natuurlijk wel gewoon breed beschikbaar blijven. Concreet komt het erop
neer dat bij Appelsientje van de 21 verschillende literpakken met 100% fruitsap die momenteel
tussen de €2,69 en €3,29 kosten, er dertien uit het assortiment worden gehaald. Op de
vrijgekomen plek komen acht betaalbare Fruitdrink varianten voor €1,99 en drie
water/fruitcombinaties Frisfruit voor €1,79. Zo biedt Riedel op dezelfde ruimte voor iedereen
betaalbare, verantwoorde en lekkere initiatieven.

Retailpartners
Het nieuwe assortiment komt de komende weken op het schap bij alle grote supermarkten in
Nederland. “Onze retailpartners zijn bijzonder enthousiast over onze vernieuwingen”, zegt
Kortleve. “Niet alleen spelen we in op de behoefte aan producten met minder calorieën, door
een range met een vleugje zuivel te introduceren zijn we ook nog eens in staat om de
sapcategorie voor iedereen betaalbaar te houden. De producten met zuivel vallen namelijk niet
onder de onlangs verhoogde verbruiksbelasting en het prijsvoordeel gaat volledig naar de
consument.”

— Einde bericht —

Over Riedel
Bij Riedel leven en ademen we vruchtensap, waarbij smaak, kwaliteit een duurzaamheid altijd voorop staan. Dit doen we met vele bekende merken zoals Appelsientje, CoolBest en DubbelFrisss. Hiermee is Riedel marktleider in Nederland binnen de categorie fruitige dranken. Daarnaast is Riedel ook productiepartner en leverancier voor o.a. private label. Dit alles doen wij met bijna 200 betrokken medewerkers.

De principes die centraal staan bij de werkwijze van Riedel zijn:

  • Een gezond en verantwoord aanbod dat past bij de laatste trends en veranderende behoeftes van de
    consument.
  • Een nauwe samenwerking met onze klanten om samen succesvol te zijn.
  • Een gezonde organisatie met betrokken medewerkers waarbij passie voor fruit centraal staat.
    Riedel is gevestigd te Ede in Nederland en is sinds 2017 eigendom van de Nederlandse
    investeringsmaatschappij Standard Investment.

Neem voor vragen contact op met:
Faber & Van de Woestijne
Mischa van de Woestijne
M +31 (0)6 2470 24 05
mischa@fabervandewoestijne.nl
Zie ook: www.riedel.nl