Selecteer jouw taal

7 jan 2020

Riedel neemt Healthy People over

Riedel neemt voedingsmiddelenbedrijf Healthy People over. De overname van de marktleider in special juices en kokoswater volgt op de verzelfstandiging van Riedel in 2017 en de acquisitie van de portfolio gekoelde sappen van Hero Nederland in september 2019.

Groeistrategie

Healthy People, dat bekend staat om haar innovatieve sappen, zuivelproducten en snacks, is in 2006 door Arjanneke Teeuw en Joost de Bruijne opgericht om de positieve kracht van voedingsmiddelen onder de aandacht te brengen van consumenten. Zo introduceerde Healthy People in 2006 als eerste in Nederland superfruitsap van granaatappel. Bas Boswinkel, CEO van Riedel: “We zijn heel blij met de acquisitie van Healthy People. Niet alleen omdat dit een mooie uitbreiding van onze portfolio betekent, maar ook omdat we hiermee de unieke know-how van het merk in huis halen. Healthy People heeft de afgelopen jaren laten zien hoe je via productontwikkeling kan inspelen op een veranderende vraag van de markt. Dat sluit uitstekend aan op de manier waarop wij de ambitieuze groeistrategie van Riedel willen realiseren.”

Zekerheid

Ook Arjanneke Teeuw, oprichter en een van de directeuren van Healthy People, is blij met de overname: “Healthy People wil consumenten laten ervaren dat gezonde voeding ook heel lekker kan zijn. De overname door Riedel betekent een versterking voor het merk. Hierdoor kunnen nog meer mensen kennis maken met onze producten, en dat is alleen maar mooi. Daarnaast betekent de overname door Riedel voor de langere termijn meer zekerheid voor Healthy People en haar medewerkers.” Alle sappen, zuivelproducten en snacks van Healthy People gaan in februari 2020 over naar Riedel.

Buy-and-build-strategie

Boswinkel: “De overname van Healthy People is net als de acquisitie van gekoelde sappen van Hero een belangrijke stap voor Riedel. Het laat zien dat de buy-and-build-strategie, die we samen met Standard Investment hebben ontwikkeld, werkt. Toen Riedel in 2017 door Standard Investment werd overgenomen was er sprake van een enorme overcapaciteit, maar daar is bijna geen sprake meer van. Dankzij een ondernemende, toekomstgerichte instelling kunnen we snel belangrijke beslissingen nemen. Dat zien we terug in een significante versteviging van de positie van Riedel, niet alleen dankzij de overnames zoals deze, maar ook door de verdere ontwikkeling van onze eigen merkenportfolio.”